Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Kan jeg bore hull i glasset?

Lagre artikkel Du må være logget inn for å lagre artikler

Murboret vant, da vi prøvde å bore hull i glassplater med forskjellige typer bor, inkludert glassbor.

Problem

Jeg har en glassplate jeg skal bore et hull i. Kan jeg gjøre det selv, og hvordan gjør jeg det i så fall?

Løsning

Du kan fint bore hull i glass selv, men du bør nok øve deg først, og du skal være klar over at det bare gjelder for hull opp til 8 mm i en glassplate som ikke er herdet. Jo kraftigere bor, desto lengerinn på platen må du bore, for ikke å knekke glasset. Vær spesielt forsiktig med trykk og hastighet på boret i det øyeblikket det bryter gjennom glasset. Her har vi lagt en 6 mm ikke-herdet glassplate på et stoffstykke. Etter å ha prøvdoss frem med blant annet et spesielt glassbor, falt valget på et murbor. Det fungerte best.

Slik gjør du:

Start forsiktig.
Teipen sikrer at boret står fast til det har fått tak i glasset.

Lag en voll av kitt,
som du kan fylle vann i.

Bor med lav hastighet
med et nytt, skarpt murbor, til du er gjennom.

Så er det hull gjennom.
Med litt øvelse kan du lage et pent avgrenset hull.

Opprett Profil

purchase.course_name_message

Opprett Profil
Du må taste inn fornavnet ditt
Tast inn etternavnet ditt
Ugyldig e-postadresse
Passordet må være minst 6 karakterer
Vis
signup.credentials_form.terms_error
Logg inn
Ugyldig e-postadresse
Passord er påkrevd
Vis
Tilbake